Hirdetés feladás támpontjai


Amikor hirdetést adunk fel, fontos, hogy saját célunk és érzelmeink mellett, figyelembe vegyünk néhány marketing, azaz az értékesítésben megfogalmazott eszközt. Ezek az eszközök sok éves tapasztalatra és kipróbált technikára épülnek, amelyek segítik elérni célunkat. Az alábbiakban a teljesség igénye nélkül, néhány tippet adunk ahhoz, hogy az ingatlan hirdetés hatékonyabbá váljon.

Ki a célcsoport
Fontos tisztában lennünk azzal, kinek hirdetjük az ingatlanunkat. Az életkor például egy jellemzően nagy mértékben meghatározó tényező. Fiatal korosztály például általában nem vásárol több szobás nagy polgári lakást. Ugyanakkor, idősebb korosztály általában nem vásárol olyan házban, ahol magas emeletek vannak és a ház nem rendelkezik lifttel, de ugyan ez igaz lehet család alapítás előtt állókra, ahol a babakocsi fel és le szállítása komoly erőfeszítést igényel. Ha tudjuk ki lesz a mi célcsoportunk, meghatározhatja a hirdetési eszközöket, formákat, de még kivitelezést is. Ha idősebb korosztályt célzunk meg, érdemes helyi újságokban, folyóiratokban is hirdetni, azonban a fiatalabb korosztály minden bizonnyal az egyre terjedő internetet fogja használni. Ha kimondottan fiatalos lakásunk van és esetleg pályakezdő, netán diák lehet a mi vevőnk, érdemes egyetemek, főiskolák környékén tetszetős, vidám, fiatalos szórólapokat elhelyezni. Érdemes feltérképezni, van-e a környéken nagyobb vállalat, cég, ahol vidékről is bejáró dolgozók lehetnek, hiszen aki esetleg megunja a folytonos ingázást, könnyen dönthet egy közeli ingatlan megvásárlása mellett.
Általánosan elmondható, hogy életkor, földrajzi elhelyezkedés, társadalmi rétegződés, családi helyzet, munkakörülmények amik befolyásolhatják a vásárlói igényeket. Vannak természetesen speciális esetek, de ha legalább nagy vonalakban szűrni tudjuk a lehetséges vevőket, a számukra eljuttatandó üzenetünk hatékonyabbá válhat.

Elhelyezkedés
Fontos, hogy minél pontosabban határozzuk meg az ingatlan elhelyezkedését. A vevőknek általában fontos, hogy milyen közlekedési lehetőségek övezik az ingatlant. Akár autót, akár tömegközlekedést használ valaki, fontos szempont, milyen gyorsan jut el munkahelyére, iskolába, óvodába, egyéb helyekre. Megoldott-e az éjszakai közlekedés, megfelelő minőségű úthálózat, mennyi idő alatt juthat el leendő vevőnk nagyobb közlekedési csomópontokhoz? Lehet, hogy apró tényezők, de a pozitív és negatív támpontok felsorolásánál ezért is pont jár.

Környezet 
A környék és környezet minél pontosabb bemutatása. Milyen sportolási lehetőségek, szórakozási lehetőségek, bevásárlási lehetőségek vannak a környéken? Ha a célcsoportunk a fiatal vásárlók, közel van-e óvoda esetleg bölcsőde, idősebbeknél fontos lehet orvosi rendelő, gyógyszertár. Érdemes hangsúlyt fektetni a környék zöld paramétereire. Parkok, ligetek, játszóterek, terek, a környezet természeti közelsége, vonzóbbá teheti az ingatlant.

Az ingatlan objektív, őszinte bemutatása
Rendkívül fontos, hogy ingatlanunkat őszintén írjuk le, még akkor is, ha csak kevés pozitív tényezőt tudunk felsorolni. Egyrészt nem tudhatjuk, kinek mi jelenti majd a pozitív és mi a negatív támpontokat. Másrészt, amennyiben alul becsüljük az ingatlanunkat, kevésbé lesz első látásra vonzó és könnyen elszalaszthatunk potenciális vevőket. Azonban ha túl értékeljük és akár érzelmi kötődés miatt vagy mert szeretnénk idevonzani a látogatókat jobbnak, szebbnek állítjuk be a helyzetet, csalódást okozunk és fölösleges energiát kell kiadni a számtalan fölösleges bemutatáskor. Ami nem fedi a valóságot előbb-utóbb kiderül és sajnos kellemetlen élményeket hozhat csak magával. Csekély esélye van annak, hogy csalódás után más okok miatt szemet hunynak az érdeklődők. Számos értékesítő számolt már be az őszinteség előnyeiről. Ide érthetőek a számszaki paraméterek, pl. fűtés számlák, közlekedésről alkotott vélemények, például milyen időközönként jár a busz, mennyire hangos a villamos. Egyéb szubjektív tényezők, például kedvesek-e a szomszédok, korán zár a közeli bolt, mennyi ideig süt be a nap. 

Megfelelő ár kialakítás
Az ingatlan túl árazása éppoly visszás lehet, mintha alul árazás történik. A vevők általában több száz ingatlant megnéznek - legalább hirdetés formájában - és sok információval rendelkeznek az ingatlanok ára és hozzá tartozó minőség szempontjából. Ha egy ingatlan kategóriájában túl alacsony áron kerül meghirdetésre, gyanús lehet, hiszen általában az olcsóságnak ára van. Ha magas az ár, rosszabb helyzetben vagyunk, mert könnyen lehet senki nem hívja föl a hirdetésünket. Mielőtt hirdetni kezdjük az ingatlant, nézzünk körül mi is megfelelő alapossággal, az általunk kínált ingatlan tól-ig szempontból hogyan jelenik meg a piacon és ennek alapján már könnyebb reális képet adnunk az árat illetően.




Á.SZ.F.   •   ADATVÉDELEM   •   HITEL, LÍZING FINANSZÍROZÁS   •   ÉRTÉKBECSLÉS   •   BIZTOSÍTÁS   •   ENERGETIKAI TANÚSÍTVÁNY   •   ÜGYVÉDI SZOLGÁLTATÁS
Copyright © 2010-2019 Minden jog fenntartva.   •   hasznos linkek   •   Első Ingatlan Centrum -Hirdetés feladás támpontjai